Visualiseren van de strategie, dat vaak als iets vaag en veraf wordt ervaren, is belangrijk om brede gedragenheid te creëren. Nog concreter en dus sterker wordt het als je de vooruitgang toont van de realisatie van die strategie. Je kan hiervoor een grote meetlat maken met de mijlpalen. Of een doorzichtige koker die langzaamaan opgevuld wordt met gekleurde steentjes tot de 100% is bereikt.
Wil je mensen wel inspraak geven in de prioriteiten van de strategie, maar aarzel je om nog maar eens een enquête naar je mensen uit te sturen? Gebruik dan visuele stemmethodes. Plaats bij de ingang de (bv.) 4 stemopties als 4 bakjes met bovenaan een ronde opening. Laat iedereen een pingpong balletje mikken in hun voorkeursbakje. (Als je vindt dat dat te veel op bierpong lijkt, gebruik dan houten platte schijven – sjoelbakken 2.0)
Een goede interne communicatie is een belangrijk onderdeel van een organisatie die goed draait. Essentieel dus voor een digitale transformatie binnen jouw bedrijf. Met een duidelijke interne communicatie vermijdt je dat kleine onbenulligheden groeien tot grote frustraties.
Met ‘storytelling’ vertelt u als onderneming of merk een verhaal. Een manier om deze verhalen nog krachtiger over te laten komen is door ze te verrijken met beeld. Wat is de toegevoegde waarde van visual storytelling? Ontdek welke invloed dit kan hebben op jouw digitaliseringsverhaal.